29 Ocak 2009 Perşembe

3 Maymun


Bu aralar 3 Maymun diyince herkesin aklına Oscar'a aday olmaya çalışan ancak başarılı olamayan Nuri Bilge Ceylan'ın filmi geliyor. Ancak esas 3 maymun işte bunlar, gözleri var ama görmezler, kulakları var ama duymazlar, akılları var ama anlamazlar, tabi işlerine gelince. Bu arkadaşlarımız İnönü'ye gelince birer ahlak timsali olurken diğer stadlara gittiklerinde nedense hipnoz olmuşçasına hiçbişeyi görmeden duymadan ordan ayrılırlar.

Geçen hafta oynadığımız Denizlispor maçından sonra hakem aleyhine yapılan tezahüratlar yüzünden maçtan hemen sonra ağız birliği etmişçesine stadımızı kapatmaya varan cezalar verdiler gazete sayfalarında. Ben kötü tezahürat olmadı demiyorum, elbette ki ufak tefek tepkiler olacaktır ancak 3-5 saniye süren anlık refleksler ne zamandan beri stad kapattırıyor. Ağzımızdan en küçük bi kötü şey çıkmasın hemen 1'e 1000 katıp abartarak yazıyorlar. Ya yayıncı kuruluşa ne demeli sesi kısmak için bahane arıyorlar İnönü'de ama bazı diğer stadlarda bize ana avrat dümdüz gidilirken ne ses kısılıyor ne de karalama kampanyası başlatılıyor. Özellikle Doğan medyasının bu konu da çok duyarlı ! olduğunu görüyoruz, bizden ne istediler de alamadılar ya da işlerine gelmeyen ne yaptıysak artık son bi kaç senedir akılalmaz bi şekilde saldırıyorlar kulübümüze. Bu gurubun ne kadar kindar, işine gelmeyen şeylerde ne kadar karalayıcı olabildiğini hepimiz biliyoruz. İsmail Er'inden Orhan Yıldırım'ına tüm muhabirleri sürekli kulübü yıpratıcı takıma zarar verici asparagaslarla meydana çıkıyorlar hergün (Son Tigana olayı umarım kapak olmuştur O.Yıldırım'a)

Biliyorum kabak tadı vermeye başladı bu 'üstümüze oyunlar oynanıyor' lafı ancak ne yazık ki bunu kullanmak zorundayım. Daha 3 gün önce yukarı da anlattığım olay nedeniyle yapmadıklarını bırakmayanlar (tribün teröründe lider Beşiktaş manşeti bile attılar) geçtiğimiz gün A.Sami Yen'de olanları ne gördüler ne de duydular. Hem de bu sefer ki ne hakeme küfür ne rakibe sataşma ne de sahaya yabancı madde atma olayıydı. Bu sefer ki düpedüz Irkçılıktı ! FIFA'nın son yıllarda en çok üstünde durduğu konu yani, bu yüzden çok ağır yaptırımlar uygulanıyor Avrupa'da ama bizde herkes 3 Maymunu oynadığı için hiç bişey olmuyor. Sözümona yaratıcı Gs taraftarı Filistin saldırılarını ''Kahrolsun İsrail O.... Ç.... Balili'' gibi akıllara ziyan bi tezahürat ile protesto etti. ''Selçuk Dereli Allah belanı versin'' tezahüratında ortalığı ayağa kaldıran hemen yaftalayan sayın medyamız bu ırkçılık hakkında neden tek bir söz bile söylemiyor ? Avrupa'dan örnek vermek gerekirse geçtiğimiz aylarda oynanan A.Madrid-Marsilya maçına bakmak yeterli olacaktır. Irkçılık konusunda asla affı olmayan FIFA bu maçta yapılan ırkçı tezahüratlar nedeniyle tam 3 maç sahasını kapatmıştır A.Madrid'in. Bizde de bu konuda ceza açık ve net; bir maç seyircisiz oynama ve 80 Bin TL para cezası. Peki hani nerde bu ceza ? Maçın hemen ardından yazacaktım bu konuyu ancak, bekleyelim bakalım belki biri bişey yazar dedik ancak nafile. Ntv ve birkaç düzgün haber kuruluşu dışında olayı yazan kimse yok. Yahu kardeşim siz değilmiydiniz daha dün Revivo'yu bağrına basan. Bursa'ya 3 gol attığında kral ilan etiştiniz adamı, o da İsrailliydi o zamanlar da İsrail Filistin'e saldırıyordu. İşinize gelmeyince nasıl da hemen değişiyorsunuz.

Sezon başından beri küfür ve kötü tezahürat yüzünden 500 Bin TL civarında bi ceza yedik. Sanırım futbol taraftarı değil tiyatro seyircisi olmamızı istiyorlar. Eğer küfür varsa verin tabiki cezayı ama bu kadarı da fazla artık. İnsanız yahu anlık reflekslerle hiç mi bişey söyleyemeyeceğiz, hiç mi tepki veremeyeceğiz. Şunu çok rahatlıkla söyleyebilirim ki eğer biz 500 Bin TL ceza alıyorsak malum kızkardeş kulüpler bizden en az 2 kat ceza almalı. Orda ne olup bittiğini gören yazan yok nasılsa, adamlar her maç dümdüz gidiyorlar. Demek harbiden küfür etsek bizi ligden falan da atar bunlar.

Başımızda hakkımız koruyan biri olsaydı bunlar gelmezdi başımıza şüphesiz. Ağız ishali olmuşçasına saçma sapan açıklamalar yapan yöneticilerimiz neden çıkıp tek bir laf bile söylemez bu konular hakkında anlamıyorum. Hakkımızı arayan bi Kazım Kanat ağabey vardı o da erken göçtü bu Dünya'dan. Sürekli hakkı yenen bi takımın taraftarları olarak her türlü haksızlığa karşı çıkmaya sesimizi yükseltmeye devam edeceğiz siz istediğiniz kadar bitirmeye çalışın...

Hiç yorum yok: