6 Mayıs 2009 Çarşamba

Büyük Maçlar Küçük Oyuncular


Geç oldu ama ancak zaman bulabiliyorum derbiyi değerlendirmeye. Maçtan çıkar çıkmaz yaşadığım duyguları buraya dökseydim ne küfürler ne isyanlar olurdu kimbilir. Neyse ki şimdi daha sakin kafayla daha aklıselim bi ruh haliyle yazıyorum. Açıkçası bu maçta puan olarak sıralama olarak kaybedilmiş fazla bişey yok ama artık kronikleşen 'büyük maç-final maç-hedef maç...' hastalığı iyice büyümeye başladı bünyede. Bu maçla biraz olsun bu hastalığa çare buluruz diyorduk ama olmadı. Sahada ki oyuncusundan tribünündeki taraftarına sahada oynanan futboldan maç sonrasına kadar yine berbat bi derbi yaşadık. Neden büyük maçları kazanamıyoruz neden hedefe gidebileceğimiz maçlarda iyi sonuçlar alamıyoruz bunların nedenlerini bir başka posta bırakıp artık gına getiren sabırları taşıran ve 'olmayınca olmuyor işte' dedirten iki futbolcuya değinelim.
Kezman'ın tek golüyle 1-0 yenildiğimiz maçta ofsaytı bozup golü yedirten oydu, geçen sezon yarı boyundaki adama kafa vurduran ikinci golde de yine başrol oynayan yine oydu, bu sezonun ilk yarısında oynadığımız maçta Zapo ile beraber kuyumuzu kazan yine oydu ve bu maç yine sahne aldı ve ilk golde yarma gibi vücuduna rağmen ufak bi darbe ile yere serildi ve golü yedirtti. Bu sadece son yıllarda Fb ile yaptığımız bazı maçlarda yaptığı bariz hatalar Gökhan Zan'ın. Bu maça gelene kadar oynadığımız son 2-3 maçta iyi oynuyordu, herkese 'acaba bu sefer olacak mı 4-5 maç üst üste iyi oynayacak mı' dedirtti. Açıkçası benim en ufak bi umudum dahi yoktu, hatta iyi oynadığına üzülüyordum çünkü tandemde çok iyi oturmuş bi Sivok-Toraman ikilisi onun yüzünden bozuldu. Bu adamın büyük maçlarda iyi oynadığını göremeden gideceğiz bu Dünya'dan. Bu gerçek bu kadar açık ve net ortadayken neden hala böyle maçlarda oynatılır onu da merak etmiyor değilim hani. İşin ilginç yanı da bu kadar sık sakatlanan bi adamın nasıl olupta böyle büyük maçlarda hiç sakatlanmadığıdır. Ne olur sanki hep sakat kalsa. Gazeteler de tv lerde sakatlandığında ''BJK'de şok, Gökhan sakatlandı' tipinde haberler çıkıyor ya çok gülüyorum ben bu haberlere, ulan bunun neresi şok, şok olsa olsa rakip takımlar için olur. Yukarı da da yazdığım gibi Fb'ye Alex'den Tuncay'dan Deivid'den daha çok katkı sağladı. Mümkünse hep sakat kalsın münkünse hep kötü haberler duyalım hep 'şok' olalım. Hem Gökhan'ın olmaması Sivok'un ön liberoya çekilmesi gibi bi saçmalığın yapılmasına da engel oluyor. Sivok-Toraman ikilisinden vazgeçmeyiz umarım son 4 maçta, yoksa başımız daha çok ağrır.
Gelelim büyük ! kaptanımıza, Dünya'da bir futbolcuya hele hele gram faydası olmayan bi futbolcuya bu kadar sabreden başka bi takım bulamazsınız. Yıllık 2 Milyon Euro alıyor Delgado, 3 senedir burda primler hariç 6 Milyon Euro eder, bonservisi ile beraber bize maliyeti 12 Milyon Euro civarındadır yani. Küme düşme hattında bulunan bi kaç takımla oynadığımız maçlar haricinde hiç bi maçı kazandıramayan, kendinden çok şeyler beklediğimiz hiçbi maçta takıma hayrı dokunmayan bi adama bu kadar para vermek akıl alacak iş değil. Bana göre bu maç onun son şansıydı ancak seneye bu zamanlar yine burda Delgado'nun kazandıramadığı bi maç sonrası isyan ediyor olacağımı da biliyorum. Hala ondan medet umanlar var en çokta onlara şaşıyorum. Sezon sonunda takımdan ilk gönderilmesi gereken oyuncudur bana göre şampiyon olsakta olmasakta.

1 yorum:

Gokhanson dedi ki...

zan fb li zannederim...aziz yıldırımın bile bu kadar faydası olamıştır fbye